جملات عاشقانه

جملات عاشقانه

سخنان دلنشین.سخنان تاثیرگذار.جملات ناب.عاشقانه ها.سخنانی با خدا.دعا کردن با خدا
جملات عاشقانه

جملات عاشقانه

سخنان دلنشین.سخنان تاثیرگذار.جملات ناب.عاشقانه ها.سخنانی با خدا.دعا کردن با خدا

تاثیر صلوات بر انسان

فضیلت صلوات 

 

نوشتن صلوات: رسول اکرم(ص) فرمود: هرکس صلوات را بنویسد در کتابی و یا بر مکانی تا وقتی که باقی باشد برای نویسنده حسنات نویسند

 

 صلوات بعد از نماز صبح: حضرت صادق(ع) فرمودند: می خواهید آموزم چیزی را که روی شما را از گرمی آتش جهنم نگاهدارد. فرمودند: بلی. گفتند بعد از نماز صبح صد مرتبه بگو اللهم صل علی محمد و آل محمد حق تعالی روی تو را از گرمی جهنم نگه می دارد.
صلوات:‌ سبب یاد آمدن فراموشی می شود
. 

صلوات: سبب خواری و دور شدن ابلیس از انسان می شود.

 
صلوات: مانع از لغزیدن قدمها بر پل صراط است
.

 
صلوات: سبب توانگری است و فقر را از بین می برد
.

 
صلوات: باعث نور در قبر است
. 

صلوات: موجب دفع عطش در روز قیامت است.

 
صلوات: باعث برداشتن عذاب قبر است
.

 
گناه برای انسان نوشته نشود: رسول اکرم(ص) هر که یک مرتبه بر من صلوات فرستد، آن دو ملکی که حافظ اویند، ‌تا سه روز،‌ هیچ گناهی برای او نمی نویسند
.

 
شقی ترین مردم: پیامبراکرم(ص) فرمودند شقی ترین مردم کسی است که نام مرا بشنود و صلوات نفرستد

 

حضرت محمد (ص) فرمودند : صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه می کند 

 

حضرت محمد (ص) فرمودند : هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد ، بر خدا لازم می شود که گناهان او را بیامرزد ، در همان روز یا همان شب

منبع : بحار الانوار- ج 94 – ص 69 – داستان های صوات – ص2

 

حضرت محمد (ص) فرمودند : روز قیامت ، من پیش میزان اعمال هستم ، یعنی که هر کس کفه سیئاتش (گناهانش) سنگین تر از کفه حسناتش (ثواب هایش) باشد ، من صلوات هایی را که برایم فرستاده می آورم و در کفه حسناتش می گذارم تا آن که کفه حسناتش سنگین تر گردد

 

رسول خدا (ص) فرمودند : در معراج ، ملکی را دیدم که هزار هزار دست دارد ( یعنی یک میلیون ) و هر دستی هزار هزار انگشت دارد و هر انگشتی هزار هزار بند دارد . 

 آن ملک گفت : من حساب دانه های قطرات باران را می دانم که چند تا در صحرا و چند دانه در دریا می بارد. تعداد قطرات باران را از ابتدای خلقت تا حال را می دانم ، 

 ولی حسابی است که من از محاسبه آن عاجزم .  

رسول خدا (ص) فرمودند: چیست؟ عرض کرد: هرگاه جماعتی از امت تو با هم باشند و با هم بر تو صلوات بفرستند ، من از محاسبه ثواب صلوات عاجزم

 

حضرت محمد (ص) فرمودند : هر کس هر روز هزار صلوات بر من بفرستد از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند

 

شخصی بسیار زاهد و عابد که گوشه گیر بود  

و در مجالس و محافل حاضر نمی شد ، روزی در مجلس سخنرانی شرکت کرد و موجب تعجب همه شد . علت حضورش را پرسیدند ، گفت :  

 رسول خدا (ص) را در خواب دیدم و به من فرمود: برو به مجلس سخنرانی فلان واعظ که زیاد بر من صلوات می فرستد و من از او خشنودم

 

رسول خدا (ص) فرمودند : بر من صلوات ناقص نفرستید ، پرسیدند : صلوات ناقص کدام است ؟  

 

رسول خدا (ص) فرمودند : این که بگویید «اللهم صل علی محمد » این نوع صلوات را صلوات ناقص گویند. صلوات کامل چنین است : « اللهم صل علی محمد و آل محمد

رسول خدا (ص) فرمودند : در مقابل صد صلوات ، خدا صد حاجت را بر آورده کند

:nooreaseman.com منابع

....خدایا به امید تو